Piątek, 18 kwietnia 2025 r., imieniny Apoloniusza, Bogusławy, Gościsława

Pogotowie Reporterskie

Buczek. Nabór na wolne stanowisko

Wójt Gminy Buczek ogłasza nabór na stanowisko Kierownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Buczku

I. NAZWA I ADRES JEDNOSTKI: Gminna Biblioteka Publiczna w Buczku ul. Szkolna 1, 98-113 Buczek

II. NAZWA STANOWISKA PRACY: Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej w Buczku

III. WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE:
1. wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelem, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3) nieposzlakowana opinia;
4) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U.2024.poz. 104);
6) wykształcenie wyższe magisterskie (preferowane kierunki: bibliotekoznawstwo, kulturoznawstwo, filologia polska, kultura, dziedzictwo narodowe, animacja kultury, zarządzanie kulturą, ekonomia, zarządzanie);
7) doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata stażu pracy w bibliotece, preferowane doświadczenie na stanowisku kierowniczym;
8) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku;
9) bardzo dobra znajomość obsługi komputera;
10) znajomość zasad funkcjonowania instytucji kultury oraz przepisów prawnych w tym:
a) ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach,
b) ustawy z dnia 25 października 1991 r. o prowadzeniu i organizowaniu działalności kulturalnej,
c) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
d) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
e) ustawy z dnia 11 września 2019 r. prawo zamówień publicznych,
f) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.
2. wymagania dodatkowe:
a) studia podyplomowe, kursy lub szkolenia związane z zakresem wykonywanych zadań,
b) umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi,
c) predyspozycje do organizowania i prowadzenia przedsięwzięć związanych z działalnością bibliotek;
d) łatwość komunikacji, kreatywność, umiejętność argumentowania,
e) samodzielność, dobra organizacja pracy i umiejętność pracy w zespole,
f) odpowiedzialność, rzetelność i dokładność, umiejętność syntezy i analizy danych, umiejętność podejmowania decyzji,
g) znajomość zagadnień związanych z pozyskiwaniem pozabudżetowych środków finansowych;
h) umiejętność działania w sytuacjach stresowych i odporność na stres,
i) inicjatywa, dyspozycyjność, kreatywność i zaangażowanie,
j) prawo jazdy kat. B.

 

IV. ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU:
1) kierowanie działalnością i zarządzanie Gminną Biblioteką Publiczną w Buczku oraz reprezentowanie jednostki na zewnątrz;
2) realizacja celów i zadań statutowych Gminnej Biblioteki Publicznej w Buczku;
3) prowadzenie gospodarki finansowej Gminnej Biblioteki Publicznej w Buczku w oparciu o obowiązujące przepisy;
4) podejmowanie działań na rzecz właściwej organizacji pracy i realizacji zadań Biblioteki zgodnie zobowiązującymi przepisami;
5) opracowywanie wewnętrznych aktów prawnych;
6) sprawowanie nadzoru nad majątkiem jednostki;
7) ponoszenie odpowiedzialności za całokształt pracy Gminnej Biblioteki Publicznej w Buczku;
8) opracowywanie sprawozdań zbiorczych (opisowych, statystycznych) biblioteki i odpowiadanie za ich prawidłowość;
9) opracowywanie budżetu biblioteki oraz odpowiadanie za jego realizację;
10) prowadzenie polityki kadrowej i płacowej instytucji;
11) współdziałanie z bibliotekami innych sieci, instytucjami i organizacjami w zakresie rozwijania czytelnictwa i zaspokajania potrzeb oświatowych i kulturalnych społeczności gminy;
12) organizowanie działalności kulturalno–oświatowej; współpraca ze szkołami, jednostkami, organizacjami i zakładami pracy;
13) tworzenie i udostępnianie własnej komputerowej bazy katalogowej danych,
14) inicjonowanie działań innowacyjnych w zakresie propagowania czytelnictwa, pozyskiwania nowych czytelników zwłaszcza młodych;
15) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta Gminy Buczek.

V. INFORMACJA O WARUNKACH PRACY NA STANOWISKU:
1) zatrudnienie: stosunek pracy na podstawie powołania, praca na pełen etat;
2) miejsce pracy: Gminna Biblioteka Publiczna w Buczku ul. Szkolna 1, 98-113 Buczek;
3) praca zlokalizowana w pomieszczeniu na parterze i pierwszym piętrze budynku bez windy, wejście do budynku dostosowane dla osób niepełnosprawnych;
4) ścisła współpraca z innymi pracownikami;
5) stanowisko wyposażone w sprzęt komputerowy, odpowiednie oświetlenie, biurko, szafy, telefon;
6) pracownik użytkuje w czasie pracy monitory ekranowe co najmniej przez połowę wymiaru czasu pracy.

VI. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce ogłaszającej nabór, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, przekroczył 6%.

VII. WYMAGANE DOKUMENTY i OŚWIADCZENIA
1) list motywacyjny;
2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o pracę (w załączeniu);
3) kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie;
4) kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenie z obecnego zakładu pracy potwierdzające staż pracy;
5) kserokopie dokumentów potwierdzające kwalifikacje i umiejętności;
6) oświadczenie kandydata (załącznik do ogłoszenia o naborze):
a) o posiadaniu obywatelstwa polskiego lub innego niż Polska państwa UE lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych i przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,
b) o biegłej znajomości języka polskiego w mowie i piśmie, w przypadku cudzoziemca – znajomość języka polskiego poświadczona na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2021 r. poz. 672),
c) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
d) o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
e) o braku zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U.2024.poz. 104);
f) o nieposzlakowanej opinii,
g) o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na danym stanowisku.
7) potwierdzenie zapoznania się z klauzulą informacyjną dla kandydatów ubiegających się o zatrudnienie;
8) program działania Gminnej Biblioteki Publicznej w Buczku;
List motywacyjny, kwestionariusz osobowy, zgody oraz wszystkie oświadczenia wymienione w punkcie 6 winny być własnoręcznie podpisane przez osobę składającą ofertę.

VIII. TERMIN, MIEJSCE I FORMA SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
1) Wymagane dokumenty należy składać w nieprzekraczalnym terminie
do 5 lutego 2025 roku do godz. 13.00 w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko: Kierownika Gminnej Bibliotek Publicznej w Buczku”
osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy w Buczku pok. Nr 17 lub przesłać pocztą na adres Urzędu (prosimy o wskazanie na kopercie danych do kontaktu – imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail).
2) Oferty, które wpłyną po terminie określonym w pkt 1 nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Urzędu).
3)Niespełnienie któregokolwiek z wymogów formalnych, jak również: brak podpisu na oświadczeniach, liście motywacyjnym i kwestionariuszu, brak wszystkich wskazanych w pkt 6 ogłoszenia dokumentów oraz brak potwierdzenia kserokopii dokumentów za zgodność z oryginałem, podlegają odrzuceniu oferty na etapie oceny wstępnej.
4) Zastrzega się możliwość zakwalifikowania do II etapu naboru jedynie wybranych kandydatów, spełniających wymagania formalne i w największym stopniu wymagania dodatkowe. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci będą informowani za pomocą poczty elektronicznej bądź telefonicznie.
5) Nabór przeprowadzi Komisja Konkursowa powołana przez Wójta Gminy Buczek.
6) Postępowanie konkursowe prowadzone będzie zgodnie z regulaminem pracy komisji.
7) Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętymi wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonym w ogłoszeniu o naborze.
8) Informacja o wyniku naboru będzie upowszechniona na tablicy informacyjnej Urzędu oraz opublikowana na stronie BIP przez okres co najmniej 3 miesięcy.
9) Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Urzędzie zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty pozostałych kandydatów zostaną odesłane pocztą.
10) Kandydat wybrany w naborze do zatrudnienia będzie zobowiązany przedłożyć w Urzędzie Gminy w Buczku najpóźniej w dniu zawarcia umowy o pracę oryginał zaświadczenia o niekaralności uzyskanego na koszt kandydata z Krajowego Rejestru Karnego.
11) Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem tel.: 43 677 44 91.

Wójt Gminy Buczek
Bronisław Węglewski

Skomentuj [ 0 ]
14:50, 17.01.2025 r.

Powrót do strony głównej


Wasze komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz




Redakcja serwisu ŁaskOnline.pl nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Popularne artykuły

Reklama

Reklama
Reklama

      

Najnowsze ogłoszenia

Przeglądaj

Dodaj ogłoszenie bezpłatnie

Reklama
Reklama

Ostatnio na forum

Więcej dyskusji


      

Najnowsze komentarze

Pogoda

Facebook

Najnowsze zdjęcia

© Copyright 2011-2025 LaskOnline.pl - Codzienna Gazeta Internetowa

Realizacja: PRO-NET