Niedziela, 20 kwietnia 2025 r., imieniny Agnieszki, Czesława, Amalii

Pogotowie Reporterskie

Widawa. Nabór uzupełniający "Infrastruktura OZE w Gminie Widawa"

 

Nabór Deklaracji od mieszkańców prowadzony jest przez Gminę Widawa w celu uzupełnienia listy uczestników dofinansowania instalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii w ramach priorytetu 09 Fundusze Europejskie dla łódzkie w transformacji, działanie FELD.09.03 Przestrzeń w transformacji.

Deklaracje przyjmowane będą od osób fizycznych, będących właścicielem/ współwłaścicielem nieruchomości na terenie Gminy Widawa, zabudowanej budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym stale zamieszkałym, w celu uczestnictwa w projekcie w następującym zakresie: fotowoltaika, magazyn energii oraz pompy ciepła.

Deklaracja nie może dotyczyć samego magazynu energii.

Dopuszczalne jest złożenie tylko jednej deklaracji na daną lokalizację.

Projekt będzie realizowany przez Gminę Widawa. Aktualnie Gmina uzupełnia projekt o 15 uczestników. Projekt realizowany będzie do czerwca 2026 r.

Maksymalny poziom dofinansowania w projekcie wynosi: 95%. Dodatkowe koszty po stronie mieszkańca:
- doprowadzenie kabla od instalacji PV do budynku, w którym jest rozdzielnia, w tym wykop;
- koszty związane z dostosowaniem przyłączy energetycznych (m.in. zmiana mocy zamówionej, zabezpieczeń);
- dostosowanie istniejącej instalacji c.o. i c.w.u. do pracy z pompą ciepła.

Po pozytywnej kwalifikacji uczestnik musi sporządzić charakterystykę energetyczną dla budynku w zakresie instalacji pompy ciepła.

Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do podpisania umowy nieodpłatnego użyczenia części nieruchomości, w celu montażu instalacji, na czas realizacji projektu oraz na 5 lat od otrzymania płatności końcowej w projekcie.

Zamontowane instalacje przez 5 lat od otrzymania płatności końcowej w projekcie stanowić będą własność Gminy Widawa i przez ten czas zostaną użyczone do bezpłatnego używania właścicielom posesji. Po tym okresie zostaną przekazane właścicielom posesji na własność.

Mieszkańcy zakwalifikowani do udziału w projekcie będą musieli zgłosić się do Urzędu Gminy Widawa z dowodem osobistym i aktualnym (nie starszym niż 3 miesiące przed podpisaniem umowy) wypisem z rejestru gruntów prowadzonym przez Starostwo Powiatowe w Łasku dotyczącym działki, na której zlokalizowany jest budynek, lub wydrukiem z elektronicznej ewidencji ksiąg wieczystych dla danej nieruchomości, lub innym dokumentem wskazującym na prawo własności, który będzie stanowić niezbędny załącznik do umowy w celu wyrażenia zgody na bezpłatne użyczenie swej nieruchomości na cele projektu. W przypadku współwłasności nieruchomości wszyscy współwłaściciele muszą wyrazić zgodę na użyczenie nieruchomości na cele projektu. Nieruchomości o nieuregulowanym prawie własności nie będą mogły brać udziału w projekcie.

Uczestnik projektu jest zobowiązany do podpisania umowy dotyczącej ustalenia wzajemnych zobowiązań stron pod względem organizacyjnym i finansowym oraz do wniesienia udziału własnego w kosztach realizacji projektu.

Niedokonanie przez uczestnika projektu wpłaty w terminie podanym w umowie i w określonej wysokości będzie równoznaczne z rezygnacją z udziału w projekcie i rozwiązaniem umowy.
Uczestnik nie może posiadać zaległości w podatkach i opłatach lokalnych, w opłatach za wodę, ścieki, odpady komunalne oraz innych należnościach wobec Gminy Widawa.

Uczestnik w przypadku wskazania dachu do instalacji paneli nie może posiadać pokrycia dachu płytami azbestowymi. W przypadku projektowanych paneli powyżej 3,68 kWp lub pompy ciepła z magazynem energii należy posiadać przyłącze trójfazowe i dostosować zabezpieczenia i moc przyłącza na warunkach określonych w umowie przygotowanej dla uczestników projektu.

Osoby, które nie zostaną zakwalifikowane do udziału w przedmiotowym projekcie, zostaną zapisane na listę rezerwową i wezmą udział w przedmiotowym projekcie tylko w przypadku rezygnacji osób z listy głównej lub ich wykluczenia z udziału w projekcie ze względu na nie spełnienie zapisów przedmiotowych Zasad (np. brak wpłaty, braku możliwości montażu instalacji ze względów technicznych - pokrycie eternitem, niedostosowane przyłącze elektryczne, lub zaległości z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz innych należności wobec Gminy Widawa, nieuregulowany stan prawny).
W związku z tym, iż energia z odnawialnych źródeł energii (OZE) może być wykorzystywana tylko i wyłącznie na potrzeby gospodarstwa domowego, to w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej lub rolniczej właściciel musi posiadać odrębny licznik dla w/w działalności.
Deklaracje mogą być składane przez osoby fizyczne zameldowane i zamieszkujące na terenie Gminy Widawa, będące właścicielem zamieszkałego budynku mieszkalnego, w którym efekty realizacji projektu wykorzystywane będą wyłącznie do celów mieszkalnych mieszkańców. W innym przypadku deklaracje będą rozpatrywane indywidulanie. W projekcie nie mogą brać udziału nieruchomości, które są zamieszkiwane sezonowo.
W przypadku współwłasności nieruchomości wszyscy współwłaściciele muszą wyrazić zgodę na użyczenie nieruchomości na cele projektu (podpisać umowę użyczenia, bądź dostarczyć pełnomocnictwo upoważniające do zawarcia umowy jednego zewspółwłaścicieli).
 

§ 2

Termin i miejsce składania deklaracji

Deklaracja dotycząca uczestnictwa w projekcie „Infrastruktura OZE w Gminie Widawa” jest dostępna na stronie internetowej Gminy Widawa widawa.pl, oraz jako Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Wójta Gminy Widawa Nr 168/2024 z dnia  6 grudnia 2024 roku, opublikowanego na stronie http://bip.widawa.pl. W wersji papierowej do pobrania w Urzędzie Gminy Widawa pok. nr 19.

Nabór deklaracji prowadzony będzie w godzinach pracy Urzędu Gminy Widawa pod adresem ul. Rynek Kościuszki 10; 98-170 Widawa (pokój nr 8), 
w następujących dniach i godzinach: wtorek 7:30 – 16:00, środa 7:30 – 15:30 od dnia 10 grudnia 2024 r. do dnia 11 grudnia 2024 r.

Wybór uczestników uzależniony jest w pierwszej kolejności od zakresów przewidywanych działań, zużycia energii oraz mocy instalacji na jakie składane będą wnioski, a dopiero w następnej kolejności decyduje data czy godzina wpływu, co narzucone jest zakresem wniosku, na który udzielone zostało dofinansowanie i wymaganymi do osiągnięcia wskaźnikami w wyniku realizacji projektu. Nie dopuszcza się składania deklaracji w formie elektronicznej poza godzinami pracy Urzędu, wymienionymi w ust. 2 niniejszego paragrafu. Deklaracje można złożyć osobiście w Urzędzie Gminy Widawa, przesłać pocztą tradycyjną na adres urzędu lub w wersji elektronicznej podpisane za pomocą certyfikatu kwalifikowanego lub profilu zaufanego na adres: ESP (ePUAP)/ 7hnjr2k976/skrytka. 

Jeżeli deklaracja składana jest w formie elektronicznej przez dwie osoby lub więcej, deklaracje uważa się za przesłaną prawidłowo, gdy jest opatrzona podpisem elektronicznym każdej z osób.

Deklaracja musi być podpisana przez właściciela nieruchomości, a w przypadku współwłasności przez wszystkich współwłaścicieli nieruchomości. W przypadku dołączenia upoważnień bądź innych załączników należy deklaracje uczestnictwa złożyć w wersji papierowej.

Deklaracje złożone zarówno przed jak i po terminie, o którym mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu nie będą rozpatrywane.

Skomentuj [ 0 ]
15:10, 08.12.2024 r.

Powrót do strony głównej


Wasze komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz




Redakcja serwisu ŁaskOnline.pl nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Popularne artykuły

Reklama

Reklama
Reklama

      

Najnowsze ogłoszenia

Przeglądaj

Dodaj ogłoszenie bezpłatnie

Reklama
Reklama

Ostatnio na forum

Więcej dyskusji


      

Najnowsze komentarze

Pogoda

Facebook

Najnowsze zdjęcia

© Copyright 2011-2025 LaskOnline.pl - Codzienna Gazeta Internetowa

Realizacja: PRO-NET