Piątek, 22 listopada 2024 r., imieniny Cecylii, Marka, Maura

Pogotowie Reporterskie

Milionowy klient NFZ

Dziś na salę obsługi NFZ w Łodzi przyszedł milionowy klient NFZ w tym roku (licząc wszystkich klientów w Polsce). Pan Mariusz przyszedł do siedziby ŁOW NFZ na Targowej 35 w Łodzi około g.10. Choć większość spraw można załatwić już online ta wymagała osobistej wizyty w naszej siedzibie. Naszego milionowego klienta obdarowaliśmy gadżetami NFZ, które nie pozwolą mu zapomnieć o profilaktyce, a także koszem owoców. NFZ w całej Polsce na salach obsługi oferuje nie tylko usługi związane z ubezpieczeniem zdrowotnym, ale także z profilaktyką. Można skorzystać z pomiarów w kiosku profilaktycznym, dowiedzieć się, jak i gdzie korzystać z programów profilaktycznych NFZ. 

Choć większość spraw związanych z NFZ – jak wyrobienie EKUZ, złożenie wniosku do uzdrowiska, potwierdzenie zlecenia na kule czy pampersy – odbywa się już elektronicznie, nasze sale odwiedza – w skali Polski – 1,7 miliona osób rocznie. Spotkanie z każdym z naszych klientów to dla pracowników sal obsługi szansa na przekazanie informacji o profilaktyce, dostępnych badaniach profilaktycznych czy szczepieniach przeciw HPV. 

 

Obsługa Klientów  w siedzibach NFZ w całej Polsce w liczbach: 

·       1,7 miliona osób odwiedza rocznie sale obsługi klientów w OW NFZ, 

·       2,4 miliona usług zrealizowano od początku roku w salach obsługi klientów OW NFZ, 

·       1,3 miliona połączeń odebrali konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta, 

·       ponad 30 tys. osób skorzystało z oferty stanowisk ds. profilaktyki i promocji zdrowia. 

 

Od początku br.: 

·       odwiedziło nas 1 milion osób, w tym w na sali obsługi na Targowej 35 – 37 300 klientów

·       zrealizowaliśmy ponad 1,4 miliona usług w salach obsługi klientów OW NFZ, 

·       konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta – bezpłatnej całodobowej infolinii - odebrali ponad 800 tys. połączeń. 

 

W salach obsługi klientów NFZ m.in: 

uzyskasz Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego oraz certyfikat tymczasowo zastępujący EKUZ,
zweryfikujesz ubezpieczenie zdrowotne,
zdobędziesz informacje w sprawach związanych z działalnością NFZ (leczenie, uzdrowiska, zaopatrzenie w wyroby medyczne), 
podpiszesz umowę o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne,
potwierdzisz Profil Zaufany oraz otrzymasz informacje o Internetowym Koncie Pacjenta, aplikacji mojeIKP,
skorzystasz ze stanowisk ds. profilaktyki i promocji zdrowia. 
Doradcy ds. profilaktyki: 
ü  udzielają informacji o programach profilaktycznych,

ü  doradzają, jak się zgłosić do programów i wziąć w nich udział.

W każdym z 16 OW działa także samoobsługowy kiosk profilaktyczny. Wykonasz w nim najważniejsze pomiary medyczne, a wyniki będziesz mógł omówić z doradcą. 

Ponadto dla naszych klientów: 

·       uruchomiliśmy usługę e-Doradca NFZ, która umożliwia konsultację on-line 
z pracownikami oddziałów NFZ. 

·       wydłużyliśmy godziny otwarcia sal obsługi klientów NFZ. W każdy poniedziałek jesteśmy dostępni od 8.00 do 18.00. 

·       Z uwagi na szczególne potrzeby osób w spektrum autyzmu wprowadziliśmy w oddziałach wojewódzkich NFZ „cichą godzinę”. W każdy wtorek od 14.00 do 15.00 w salach obsługi klientów wygaszamy światła i wyciszamy telefony, aby zapewnić komfort i szczególne warunki osobom w spektrum autyzmu. 

·       Na warszawskim lotnisku Okęcie uruchomiliśmy stanowisko ds. EKUZ. Osoby podróżujące mogą przed samym odlotem uzyskać Europejska Kartę Ubezpieczenia, poznać zasady leczenia poza granicami naszego kraju, czy też zapoznać się z ofertą programów profilaktycznych NFZ. 

 

Sala obsługi w Łodzi przy Targowej 35

 

·        od początku roku salę obsługi klienta ŁOW NFZ, przy ul. Targowej 35 odwiedziło 37 300 klientów. 

·        od marca 2024 r. z kiosku profilaktycznego skorzystało 1050 osób. Kiosk testowali współpracujący z nami przedstawiciele organizacji pacjenckich – osoby niewidome i głusi oraz niedosłyszący. Potwierdzili oni, że z pomiarów można korzystać samodzielnie. 

·        w całym ŁOW NFZ od 20.01.2024 r. do 19.07.2024  r. wydaliśmy 58 200 EKUZ

Na naszej sali obsługi w tym roku zorganizowaliśmy 33 wydarzenia dla łodzian promujące profilaktykę i zdrowy tryb życia, były to m.in. : badanie słuchu, pomiar glukozy we krwi, pomiar ciśnienia, EKG, konsultacje z fizjoterapeutami, amazonkami, farmaceutami, lekarzami urologami, psychologami i psychiatrami, przedstawicielami ZUS i Sanepidu. 

Wydarzenia:

Ø  jednodniowe np. Dzień Babci i Dziadka z ŁOW NFZ, Dzień Matki z ŁOW NFZ, Dzień Ojca z ŁOW NFZ, Dzień Dziecka z ŁOW NFZ;

Ø  tematyczne Środy z Profilaktyką;

Ø  tygodniowe np. Seniorze, spędź ferie z ŁOW NFZ, Tydzień Zdrowia Kobiet i Mężczyzn z ŁOW NFZ

Nasza sala jest dostępna dla osób ze szczególnymi potrzebami

·       możliwość wejścia z psem asystującym;

·       asystent osoby niepełnosprawnej;

·       lupy, ramki do podpisu;

·       pętle indukcyjne;

·       stanowisko do obsługi osób na wózkach z regulowanym blatem;

Nasi pracownicy nauczyli się języka migowego. 

Mamy pokój obsługi indywidualnej (dostosowany dla kobiet w ciąży, kobiet z małymi dziećmi, osób w spectrum autyzmu lub z zespołem Aspergera). 

Skomentuj [ 0 ]
15:35, 23.07.2024 r.

Powrót do strony głównej


Wasze komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz




Redakcja serwisu ŁaskOnline.pl nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Popularne artykuły

Reklama

Reklama
Reklama

      

Najnowsze ogłoszenia

Przeglądaj

Dodaj ogłoszenie bezpłatnie

Reklama
Reklama
Reklama

Ostatnio na forum

Więcej dyskusji


      

Najnowsze komentarze

Pogoda

Facebook

Najnowsze zdjęcia

© Copyright 2011-2024 LaskOnline.pl - Codzienna Gazeta Internetowa

Realizacja: PRO-NET