Widawa. Oferta pracy w urzędzie
Ogłoszenie o zatrudnieniu na zastępstwo na stanowiska urzędnicze Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego oraz na samodzielne stanowisko ds. zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej w Urzędzie Gminy Widawa
Wójt Gminy Widawa, działając na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022 r. poz. 530) w związku z usprawiedliwioną nieobecnością pracownika zatrudnionego na stanowiskach: zastępcy kierownika Urzędu Stanu Cywilnego oraz na samodzielnym stanowisku ds. zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej ogłasza nabór na zastępstwo:
I. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na czas usprawiedliwionej nieobecności pracownika.
Praca w wymiarze – 1 etat – pełny wymiar czasu pracy, w godzinach:
poniedziałek w godzinach 7:30-15:30
wtorek w godzinach 7:30-16:00
środa w godzinach 7:30-15:30
czwartek w godzinach 7:30-15:30
piątek w godzinach 7:30-15:00
Praca przy komputerze (praca z monitorem ekranowym powyżej 4 godz. dziennie). Praca ze sprzętem biurowym: min. komputer, skaner, drukarka, kserokopiarka. Budynek piętrowy – brak windy. Praca wymagająca wyjazdów służbowych w teren.
Miejsce pracy: Urząd Gminy Widawa, ul. Rynek Kościuszki 10, 98-170 Widawa.
II. Wymagania niezbędne związane z wykonywaniem pracy na stanowisku zastępcy kierownika Urzędu Stanu Cywilnego i samodzielnego stanowiska ds. zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej
Obywatelstwo polskie, pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych, nieposzlakowana opinia.
Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Posiadanie:
dyplomu ukończenia wyższych studiów prawniczych lub administracyjnych potwierdzający uzyskanie tytułu zawodowego magistra lub,
dyplomu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych lub administracyjnych za granicą, o którym mowa w art. 326 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym lub nauce (Dz.U. z 2023 r. poz. 742 i 1088) albo uznanego za równoważny polskiemu dyplomowi potwierdzającego uzyskanie tytułu zawodowego magistra zgodnie z art. 327ust. 1 tej ustawy lub,
dyplomu potwierdzającego uzyskanie tytułu zawodowego magistra i świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie administracji;
Posiadanie co najmniej trzyletniego stażu pracy na stanowiskach urzędniczych w urzędach lub w samorządowych jednostkach organizacyjnych, w służbie cywilnej,
w urzędach państwowych lub w służbie zagranicznej, z wyjątkiem stanowisk pomocniczych i obsługi.
Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
Wymagania dodatkowe:
doświadczenie w pracy w Urzędzie Stanu Cywilnego;
doświadczenie w pracy związanej z obroną cywilną, zarządzaniem kryzysowym i obronnością kraju;
znajomość podstawowych aktów prawnych związanych z problematyką na stanowisku pracy m.in.: o ewidencji ludności, o dowodach osobistych, Prawo o aktach stanu cywilnego, ustawy o ochronie przeciwpożarowej, ustawy o ochotniczych strażach pożarnych, ustawy o zarządzaniu kryzysowym, ustawy o obronie Ojczyzny, ustawy
o stanie klęski żywiołowej, ustawy o ochronie informacji niejawnych o samorządzie gminnym, Kodeks postępowania administracyjnego,
o pracownikach samorządowych;
umiejętność pracy w zespole i dobra organizacja pracy własnej;
dobrą znajomość obsługi komputera w zakresie MS Office, Word, Excel;
wysoka kultura osobista;
odporność na stres;
prawo jazdy kat.B.
III. Zadania wykonywane na stanowisku zastępcy Kierownik USC będą obejmowały w szczególności:
W zakresie prawa o aktach stanu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz ustawy o zmianie imienia i nazwiska:
rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów oraz prowadzenie akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego;
wydawanie odpisów i zaświadczeń z rejestru stanu cywilnego;
wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu rejestracji stanu cywilnego;
dokonywanie czynności materialno-technicznych nieskutkujących sporządzeniem aktu stanu cywilnego;
dołączanie do aktów stanu cywilnego wzmianek dodatkowych oraz zamieszczanie przypisków przy aktach stanu cywilnego;
przygotowywanie wniosków o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie, organizowanie jubileuszu długoletniego pożycia małżeńskiego oraz innych uroczystości jubileuszowych;
zabezpieczanie ksiąg stanu cywilnego przed uszkodzeniem, zniszczeniem, utratą oraz nieuprawnionym dostępem osób trzecich a także poddawanie ich w razie potrzeby konserwacji;
przyjmowanie zapewnień o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa;
wydawanie zaświadczeń: stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa osobom zamierzającym zawrzeć małżeństwo wyznaniowe ze skutkami w prawie cywilnym; stwierdzających zdolność prawną do zawarcia małżeństwa za granicą; o stanie cywilnym;
przyjmowanie oświadczeń: o wstąpieniu w związek małżeński, o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, o powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa, o uznaniu ojcostwa, o wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i ich dzieci, nadaniu dziecku nazwiska męża matki, zmianie imienia dziecka, zmianie nazwiska pierwszego wspólnego dziecka, pochodzącego z małżeństwa;
przyjmowanie oświadczenia woli stanowiącego rozporządzenie testamentowe i sporządzenie protokołu zawierającego oświadczenie spadkodawcy o ostatniej woli;
wydawanie decyzji o zmianie imienia i nazwiska na podstawie stosownych przepisów;
przenoszenie własnych aktów stanu cywilnego sporządzonych w formie papierowej do rejestru stanu cywilnego w aplikacji „Źródło”;
współpraca z jednostkami organizacyjnymi kościołów i związków wyznaniowych w zakresie zawierania małżeństw konkordatowych;
przekazywanie dla potrzeb statystyki publicznej informacji dotyczącej zarejestrowanych urodzeń, małżeństw i zgonów;
prowadzenie korespondencji z polskimi konsulatami oraz obcymi placówkami konsularnymi w zakresie realizowanych zadań;
wydawanie decyzji o zmianie imienia i nazwiska na podstawie stosownych przepisów;
Realizacja zadań wynikających z przepisów prawnych w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych w tym m.in.:
występowanie o nadanie numeru PESEL w związku ze sporządzeniem aktu urodzenia dla osób urodzonych w Polsce;
wprowadzanie do rejestru PESEL zameldowania dziecka w związku ze sporządzeniem aktu urodzenia;
występowanie o zmianę numeru PESEL w związku z dokonywaniem zmian w akcie urodzenia lub zmianą płci;
wprowadzanie do rejestru PESEL danych o wymeldowaniu w związku ze zgonem;
unieważnianie dowodu osobistego w przypadku zgonu posiadacza dowodu osobistego;
wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego w związku ze zgonem osoby;
weryfikacja danych zawartych w PESEL w związku z dokonywaniem czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego;
aktualizacja danych dot. stanu cywilnego zgromadzonych w rejestrze PESEL na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego;
prowadzenie i stała aktualizacja rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców;
występowanie o nadanie, zmianę i likwidację numeru ewidencyjnego PESEL;
udzielanie pisemnych odpowiedzi na wnioski o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i aplikacji Źródło;
wydawanie poświadczeń oraz zaświadczeń z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych;
sporządzanie rejestru dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu;
prowadzenie spraw związanych z wydaniem, wymianą i utratą dowodów osobistych;
archiwizowanie dokumentacji wydanych dowodów osobistych;
prowadzenie spraw administracyjnych z zakresu obowiązku meldunkowego;
ochrona danych osobowych.
Prowadzenie spraw z zakresu kwalifikacji wojskowej, w tym m.in.:
sporządzanie rejestru osób na potrzeby prowadzenia kwalifikacji wojskowej, jego aktualizowanie i przesyłanie do WKU i Starosty;
zapewnienie rozplakatowania obwieszczeń Wojewody Łódzkiego dot. kwalifikacji wojskowej;
udział w pracach powiatowej komisji lekarskiej;
nadzór nad doprowadzeniem osób podlegających kwalifikacji wojskowej w razie niestawiennictwa;
prowadzenie rejestru osób o nieuregulowanym stosunku do służby wojskowej;
przekazywanie właściwemu wojskowemu komendantowi uzupełnień imiennego zestawienia osób, które nie stawiły się do kwalifikacji wojskowej do końca roku kalendarzowego, w którym ukończyły 24 lata życia.
Prowadzenie spraw z zakresu ochrony przeciwpożarowej, w tym m.in.
prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem OSP na terenie gminy w zakresie: ubezpieczenia mienia, członków OSP i młodzieżowych drużyn pożarniczych, okresowych badań lekarskich członków OSP, okresowych przeglądów technicznych obiektów i sprzętu OSP a także zakupu, eksploatacji i likwidacji sprzętu ratowniczo-gaśniczego, samochodów pożarniczych i wyposażenia osobistego strażaków;
prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem udzielanej przez gminę dotacji na działalność bojową OSP;
prowadzenie dokumentacji udziału jednostek OSP w działaniach operacyjnych;
wydawanie kart pracy samochodów pożarniczych i sprzętu silnikowego oraz dokonywanie ich rozliczeń;
współpraca z PSP, zarządami poszczególnych jednostek OSP, oraz ZOGOSP RP
w Widawie;
Prowadzenie spraw z zakresu bhp w tym m.in.:
wyposażenie pracowników Urzędu w obuwie i odzież roboczą, środki ochrony indywidualnej oraz środki czystości zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz prowadzenie kart ewidencyjnych;
Prowadzenie spraw z zakresu rejestru wyborców, w tym m.in.:
prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców;
sporządzanie spisów wyborców;
Prowadzenie spraw związanych wykonywaniem zadań określonych w ustawie z dnia 9 listopada 2000r. o repatriacji.
Prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia mieszkańców gminy oraz obsługa Rady Społecznej SP ZPOZ w Widawie.
IV. Zadania wykonywane na stanowisku ds. zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej będą obejmowały w szczególności:
planowanie i nakładanie w drodze decyzji obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony przy uwzględnieniu w tym zakresie potrzeb sił zbrojnych;
wykonywanie czynności związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy (radnych
i pracowników urzędu) od pełnienia czynnej służby wojskowej;
nakładanie obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności;
prowadzenie i aktualizacja dokumentacji Akcji Kurierskiej;
organizacja, uruchamianie i sterowanie procesem doręczania kart powołania i rozplakatowania obwieszczeń o stawieniu się osób do czynnej służby wojskowej
w trybie Akcji Kurierskiej;
prowadzenie i aktualizacja dokumentacji stałego dyżuru;
w zakresie obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego:
organizacja formacji obrony cywilnej, w tym aktualizacja stanu osobowego i ilościowego formacji,
planowanie i realizacja szkoleń z zakresu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego;
opracowywanie gminnych planów związanych z obroną cywilną i zarządzaniem kryzysowym;
opracowywanie planu zaopatrzenia w wodę w warunkach specjalnych i jego aktualizacja;
planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej, medycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności;
redagowanie ostrzeżeń, poradników, instrukcji, komunikatów i innych z zakresu obrony cywilnej i ochrony ludności;
planowanie i realizacja zaopatrzenia w sprzęt i środki obrony cywilnej i ich magazynowanie;
prowadzenie magazynu obrony cywilnej, w tym prowadzenie inwentaryzacji, przeklasyfikowania i wybrakowania sprzętu w magazynie OC, prowadzenie kart magazynowych, przyjmowanie i wydawanie zakupionego i zgromadzonego sprzętu oraz wykonanie jego przeglądów i konserwacji;
prowadzenie spraw związanych wykonywaniem zadań określonych w ustawie z dnia 24 lipca prawo o zgromadzeniach.
Osoby zainteresowane mogą zgłaszać swoje kandydatury do dnia 14.06.2024 r., składając w siedzibie Urzędu Gminy Widawa w sekretariacie (w zamkniętej kopercie ) następujące dokumenty:
1) Podanie o pracę,
2) Życiorys (CV),
3) Klauzula informacyjna i oświadczenie o wyrażeniu zgody (załącznik do ogłoszenia),
4) W przypadku podania danych osobowych wykraczających poza zakres danych
określonych w art. 22¹ §1-2 Kodeksu pracy – zgodę na przetwarzanie tych danych;
5) Kopie dyplomów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje i wymagania potwierdzone za zgodność przez składającego kandydaturę i czytelnie podpisane.
Zastrzega się możliwość zatrudnienia na część etatu na stanowiska o których mowa w ogłoszeniu.
Oświadczenie o wyrażeniu zgody
Michał Włodarczyk - Wójt Gminy Widawa
- Skomentuj [ 0 ]
- 10:20, 22.05.2024 r.
Wasze komentarze
Dodaj komentarz
Reklama
Popularne artykuły
- Obowiązkowe szkolenie dla rolników
- Komunikat Powiatowego Lekarza Weterynarii w Łasku
- Gmina Łask podpisała umowę na dofinasowanie do budowy dróg
- Łask. Odeszli do wieczności
- Atopowe zapalenie skóry — co to za choroba? Jak prawidłowo pielęgnować skórę?
- Święta z Powiatem Łaskim
- Łask. Odeszli do wieczności
- Kolejne niebezpieczne zdarzenie. Przyczyna: nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu
- Jest praca w Packservice
- Wirtualna strzelnica w ZSM–T w Ostrowie (video)
Reklama
Najnowsze ogłoszenia
- LICENCJE NA TRANSPORT MIĘDZYNARODOWY, KRAJOWY SPEDYCJA Gotow
- telewizja i telefonia komórkowa - HITY
- Pozostałości po remoncie
- Pozostałości po remoncie
- Pozostałości po remoncie
- Zaginal pies
- Sprzedam Działkę ROD Pierwiosnek
- Palety z przeznaczeniem na opał
- Mieszkanie do wynajęcia
- Sprzedam działkę
Przeglądaj
Dodaj ogłoszenie bezpłatnie
Ostatnio na forum
- Jakie ubrania przy azs
- Witam wszystkich, szukam lokalnego korepetytora
- Przerwy w oświetleniu ulic.
- Łohojsk nie powinien być już miastem partnerskim dla Łasku
- Zima,zima
- F16
- Czy mógłby ktoś wyjaśnić co z remontem drogi nr 473,cz będzie rondo w Bałuczu.
- Gdzie na bezpieczne zakupy
- GDZIE JEST POLICJA?!!!
- Przed wyborami parlamentarnymi
Więcej dyskusji
Najnowsze komentarze
- jak już ,,powstanie'' ścieżka rowerowa do Buczku, nie wiadomo zresztą po co, bo nawet do Gorczyn
- Ja już się pogubiłem. To ty jesteś za czy przeciw tej ścieżce rowerowej do Buczku?
- Ta po lewo kiepa w łapie trzyma
- Pamiętacie państwo komentarze powyżej? Ja widzę jakieś podobieństwa
- sylwester gawron | 09:11, 11.12.2014 r. IP: *.*.62.96 Chwycił się słowa grafomania jak pijany p
- Pani skarbnik, czy można liczyć na pani pomoc w sprawie ścieżki rowerowej do Buczku? Jeszcze mam
- To idź, pobierz próbki z ryneczku i zgłoś "potencjalną szkodliwość" w GIS-ie patolu...
- Tymczasem Rzecznik Praw Dziecka nie widzi nic złego w alienacji rodzicielskiej.
- Ty jesteś głupi w naturalny sposób czy przeszedłeś specjalne szkolenie? Idź na stoisko do pana
- Przeczytaj co napisałeś: "przekroczenie najwyższego dopuszczalnego poziomu pozostałości pestycy
Pogoda
Najnowsze zdjęcia
-
Obchody Narodowego Święta Niepodległości 2024 w Łasku
-
II Piknik Kół Gospodyń Wiejskich z powiatu łaskiego
-
Matura na 100 procent Mateusza Kozakowskiego
-
100-lecie Szkoły rolniczej w Sędziejowicach
-
VI sesja Rady Miejskiej
-
V sesja Rady Powiatu Łaskiego
-
IX Festiwal Róż w Łasku
-
Pożar w Woli Łaskiej - zdjęcia czytelników
-
Święto Truskawki 2024 - dzień 1 (koncerty)
-
Święto Truskawki 2024 - dzień 1