Niedziela, 22 grudnia 2024 r., imieniny Honoraty, Zenona, Franciszki

Pogotowie Reporterskie

UNICEF. 9 na 10 dziewczynek w krajach rozwijających się nie ma dostępu do Internetu

Najnowszy raport UNICEF nt. wykluczenia cyfrowego pokazuje, że w wielu krajach rozwijających się dziewczynki i młode kobiety mają poważnie utrudniony dostęp do narzędzi komunikacji internetowej i technologii cyfrowych. 9 na 10 z nich pozostaje offline, podczas gdy ich rówieśnicy dwukrotnie częściej mogą korzystać z sieci. Co więcej, w większości badanych państw rodziny są bardziej skłonne do udostępniania telefonów komórkowych z dostępem do Internetu chłopcom niż dziewczynkom.

Przygotowany przez UNICEF raport Bridging the Digital Divide: Challenges and an Urgent Call for Action for Equitable Digital Skills Development prezentuje skalę zależnego od płci cyfrowego wykluczenia dzieci i młodych ludzi (15-24 lata).

W tym celu analizuje dane z lat 2015-2020, dotyczące skali dostępu i wykorzystania Internetu, posiadania telefonów komórkowych oraz cyfrowych umiejętności w 54 państwach rozwijających się. Pozyskane dane jasno wskazują, że dziewczynki i młode kobiety mają poważne trudności z dostępem do świata cyfrowej komunikacji.

 

W wielu krajach zauważamy poważne ograniczenia w dostępie dziewczynek i młodych kobiet do zawodów wymagających wiedzy z zakresu technologii, inżynierii czy matematyki. Działania zmierzające do likwidacji luki w cyfrowych umiejętnościach między dziewczynkami i chłopcami oznaczają zatem więcej niż tylko wyrównanie poziomu dostępu do Internetu i najnowszych technologii komunikacyjnych. To przede wszystkim kwestia umożliwienia im korzystania ze zdobyczy nauki i pokazania, że mają pełne prawo zajmować się tymi zagadnieniami. Należy je aktywnie wspierać w dążeniu do tych celów

mówi Renata Bem, Dyrektor Generalna UNICEF Polska
Raport UNICEF wskazuje, że samo zapewnienie dostępu do sieci nie oznacza od razu opanowania wystarczających umiejętności cyfrowych. W większości analizowanych państw odsetek młodych osób z dostępem do Internetu jest bowiem znacznie wyższy niż tych z umiejętnościami cyfrowymi.

Także w tym zakresie to dziewczynki mają bardziej ograniczone możliwości skutecznego uczestniczenia w zajęciach edukacyjnych czy zawodowych.

W 32 państwach, dziewczynki posiadają cyfrowe kompetencje o 35 proc. rzadziej niż chłopcy i dotyczy to także tak prostych czynności, jak kopiowanie i przenoszenie plików, wysyłanie e-maili czy przesyłanie dokumentów.

Należy zwrócić uwagę, że do takiej sytuacji przyczynia się więcej czynników niż tylko brak dostępu do Internetu. To także kwestia podejścia edukacyjnego i nastawienia poszczególnych społeczeństw i rodzin, które częściej zapewniają dostęp do telefonów chłopcom niż dziewczynkom.

W 41 państwach spośród badanych, nawet w ramach poszczególnych gospodarstw domowych to chłopcy częściej mają możliwość pełnego wykorzystania Internetu i technologii cyfrowych.

 

 

Skomentuj [ 1 ]
15:50, 08.05.2023 r.

Powrót do strony głównej


Wasze komentarze

zenek @ 03:33, 09.05.2023r. IP: *.*.209.39

bo ich problemem jest pusty brzuch, a nie Tik-Tok

Dodaj komentarz




Redakcja serwisu ŁaskOnline.pl nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Popularne artykuły

Reklama

Reklama
Reklama

      

Najnowsze ogłoszenia

Przeglądaj

Dodaj ogłoszenie bezpłatnie

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Ostatnio na forum

Więcej dyskusji

Reklama

      

Najnowsze komentarze

Pogoda

Facebook

Najnowsze zdjęcia

© Copyright 2011-2024 LaskOnline.pl - Codzienna Gazeta Internetowa

Realizacja: PRO-NET