Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r., imieniny Sławomiry, Wiktorii, Iwona

Pogotowie Reporterskie

Kontrola pantografów ograniczy opóźnienia pociągów

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uruchomiły pierwszy w kraju system do wykrywania usterek pantografów – ważnych urządzeń lokomotyw elektrycznych oraz elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pierwsze objęte kontrolą trasy Warszawa – Katowice oraz podmiejska linia Warszawa – Grodzisk Mazowiecki. 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wprowadziły nowoczesny system do wykrywania usterek pantografów – urządzeń umieszczonych na dachu lokomotyw elektrycznych, które służą do pobierania prądu z sieci trakcyjnej  Rocznie ponad 100 awarii sieci trakcyjnej powodowane jest przez zły stan techniczny odbieraków prądu. Uszkodzona siec trakcyjna może powodować utrudnienia dla podróżnych pociągów.

- Kontrola stanu technicznego pantografów w czasie rzeczywistym, nie tylko zwiększy niezawodność infrastruktury kolejowej, ale przede wszystkim ograniczy liczbę usterek sieci spowodowanych ich niewłaściwym stanem. Takie rozwiązanie znacznie usprawni ruch pociągów oraz ograniczy koszty utrzymania oraz liczbę uszkodzeń sieci trakcyjnej spowodowanych złym stanem pantografów – mówi Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.  

System przetestowano już na linii Warszawa – Katowice (nr 1) oraz podmiejskiej linii Warszawa – Grodzisk Mazowiecki (447). Kolejne urządzenia planowane są do wdrożenia na najbardziej obciążonych odcinkach linii kolejowych, w miejscach, gdzie możliwa będzie zabudowa systemu. 

Umieszczony obok toru zespół czujników - system DSAP (Detekcja Stanów Awarii Pantografów) zdiagnozuje w momencie przejazdu pociągu stan pantografu. Urządzenia pomiarowe wraz z oprogramowaniem stworzą trójwymiarowy model pantografu i automatycznie zlokalizują każde odchylenie od stanu wzorcowego. W przypadku niewłaściwego stanu pantografu zostaną wdrożone odpowiednie działania, jak zmiana uszkodzonego pantografu lub zatrzymanie pociągu, co ograniczy liczbę usterek sieci trakcyjnej. Raporty z monitoringów urządzeń będą przesyłane do centrów prowadzenia ruchu oraz przewoźników, a dzięki tym informacjom, możliwe będzie podjęcie działań w celu zapobiegnięcia uszkodzeniom sieci trakcyjnej przez niesprawne pantografy.

Skomentuj [ 0 ]
11:40, 31.01.2023 r.

Powrót do strony głównej


Wasze komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz




Redakcja serwisu ŁaskOnline.pl nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Popularne artykuły

Reklama

Reklama
Reklama

      

Najnowsze ogłoszenia

Przeglądaj

Dodaj ogłoszenie bezpłatnie

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Ostatnio na forum

Więcej dyskusji

Reklama

      

Najnowsze komentarze

Pogoda

Facebook

Najnowsze zdjęcia

© Copyright 2011-2024 LaskOnline.pl - Codzienna Gazeta Internetowa

Realizacja: PRO-NET