Czwartek, 26 grudnia 2024 r., imieniny Szczepana, Dionizego,

Pogotowie Reporterskie

62% konsumentów uważa retargeting reklam za niepokojący

Personalizowane reklamy to jedno z najważniejszych narzędzi wspomagających współczesny marketing. Okazuje się jednak, że konsumenci nie patrzą na nie zbyt przychylnie – szczególnie gdy wydaje im się, że reklamy „wiedzą” o nich więcej niż powinny.

Z badania konsumenckiego przeprowadzonego przez Cheetah Digital wynika, że tylko 13% ankietowanych uważa personalizowane reklamy wykorzystujące śledzące pliki cookie za przydatne i "fajne". Za to aż 62% konsumentów sądzi, że tego typu marketing jest wręcz niepokojący. 38% badanych zainstalowało oprogramowanie umożliwiające blokowanie reklam, by samodzielnie zadbać o swoją prywatność i komfort.

Czym jest retargeting reklam?

Większość internautów spotkała się ze zjawiskiem retargetingu (remarketingu), choć może o tym nie wiedzieć. Jeśli kiedykolwiek szukałeś w sieci nowego laptopa czy bielizny, a potem widziałeś reklamy tych produktów na zupełnie niepowiązanych z nimi stronach - to właśnie retargeting. Marketerzy stosują tę technikę, by w odpowiednim czasie dotrzeć do klientów, którzy akurat są zainteresowani reklamowanymi przez nich przedmiotami bądź usługami.

Retargetowanie reklam to także sposób na to, by nakłonić klienta do dokonania zakupu. Załóżmy, że włożyłeś do koszyka w sklepie internetowym buty - myślisz o ich zakupie, ale jesteś niezdecydowany. Sklep, który odwiedziłeś, może próbować nakłonić Cię do sfinalizowania transakcji poprzez wyświetlanie reklam i "przypominanie" Ci o produkcie w koszyku.

Jak działa retargeting?

Retargetowanie reklam wykorzystuje przede wszystkim pliki cookie, czyli niewielkie pliki tekstowe zapisywane na urządzeniach klienta. Ciasteczka są potrzebne do prawidłowego działania witryn internetowych, ale niektóre z kilku ich rodzajów zapisują również takie dane, jak wyszukiwania czy przeglądane produkty.

Dzięki tym informacjom inne strony internetowe mogą później wyświetlać reklamy dopasowane do potrzeb klientów - to bowiem skuteczniejsza strategia niż tradycyjne \"pokazywanie wszystkim wszystkiego\".

Ciasteczka to jednak jeszcze nie wszystko. Nowoczesny marketing internetowy bierze pod uwagę również to, że droga zakupowa obecnego klienta bywa kręta. Przykładowo, konsument może szukać produktu na urządzeniu mobilnym, ale dokonać zakupu z poziomu swojego komputera.

Dla reklamodawców stosujących wyłącznie pliki cookie każde urządzenie oznacza innego użytkownika. W nowoczesnym marketingu ten "problem" został jednak rozwiązany - inteligentne systemy są w stanie rozpoznawać grupy konsumentów na podstawie ich zachowań. To właśnie dlatego możesz widywać w sieci reklamy produktów, których szukałeś na innych urządzeniach.

Prywatność, czyli problem z retargetowaniem reklam

Remarketing jest korzystnym rozwiązaniem z punktu widzenia marketingu - pomaga bowiem wyświetlać reklamy w taki sposób, by zainteresować odpowiednie osoby we właściwym czasie, a to przekłada się na ich skuteczność. Konsumenci są jednak coraz bardziej świadomi tego, że w całym tym procesie cierpi ich prywatność.

Być może właśnie dlatego - jak podaje Cheetah Digital - tak wiele osób sądzi, że retargetowane reklamy nie tylko nie są potrzebne, a wręcz są niepokojąco dokładne. Konsumenci czują się śledzeni i podsłuchiwani, gdy na przykład widzą te same reklamy na różnych urządzeniach albo ukazują im się propozycje produktów dopasowane do ich obecnej lokalizacji.

Jak radzić sobie ze śledzącymi reklamami?
Wzrastająca świadomość społeczeństwa na temat prywatności sprawia, że coraz więcej osób pragnie pozbyć się śledzących reklam i zminimalizować ilość danych, jaką dostarcza reklamodawcom. Jak to zrobić?

●     Zainstaluj odpowiednie wtyczki do przeglądarek. Najpopularniejsze przeglądarki internetowe zawierają wbudowane opcje blokowania reklam, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by dodatkowo się zabezpieczyć i zainstalować dodatkowe wtyczki. Rozszerzenia do przeglądarek są w stanie blokować wszystkie reklamy, czyniąc przeglądanie Internetu znacznie przyjemniejszym. Jeśli chodzi o urządzenia mobilne, w sklepach z aplikacjami są również dostępne przeglądarki stworzone z myślą o komforcie i prywatności użytkowników.

●     Rozważ korzystanie z usługi VPN. Narzędzie VPN to nie tylko sposób na to, by zmienić swoją lokalizację w sieci, ale również metoda na bardziej prywatne przeglądanie Internetu. Ponieważ z serwerów VPN korzystają setki osób, reklamodawcy nie są w stanie powiązać zachowań z konkretnymi użytkownikami, a więc nie mogą wykorzystać danych do personalizowania reklam.

●     Zaktualizuj ustawienia swojej przeglądarki. Przeglądarki internetowe mają wbudowane opcje zwiększające prywatność, w tym na przykład możliwość blokowania plików cookie stron trzecich. Zajrzyj do zakładki Prywatność w ustawieniach swojej przeglądarki i sprawdź, które opcje możesz włączyć, by poprawić swój komfort przeglądania sieci.

Materiał Partnera

Skomentuj [ 1 ]
14:19, 09.09.2022 r.

Powrót do strony głównej


Wasze komentarze

abcd @ 07:54, 10.09.2022r. IP: *

To ich personalizowanie reklam polega na tym, że wszędzie wrzucają reklamy artykułów, które... już kupiłem.

Dodaj komentarz




Redakcja serwisu ŁaskOnline.pl nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Popularne artykuły

Reklama

Reklama
Reklama

      

Najnowsze ogłoszenia

Przeglądaj

Dodaj ogłoszenie bezpłatnie

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Ostatnio na forum

Więcej dyskusji

Reklama

      

Najnowsze komentarze

Pogoda

Facebook

Najnowsze zdjęcia

© Copyright 2011-2024 LaskOnline.pl - Codzienna Gazeta Internetowa

Realizacja: PRO-NET