Piątek, 10 stycznia 2025 r., imieniny Dobrosława, Wilhelma, Agatona

Pogotowie Reporterskie

Kolejne wichury nad Polską i problemy z prądem

 

Kilkuset pracowników PGE Dystrybucja usuwa awarie spowodowane bardzo silnym wiatrem, który wiał w nocy z 16 na 17 lutego br. w całej Polsce. Wichura, która w porywach przekraczała prędkość 120 km/h, wyrządziła wiele szkód w sieciach elektroenergetycznych na terenie działania Spółki i spowodowała, że w kulminacyjnym momencie prądu nie było w ponad 138 tys. domów.

Najtrudniejsza sytuacja występuje w Oddziale Łódź, gdzie aktualnie zasilania w energię elektryczną pozbawionych jest ponad 1,6 tys. stacji transformatorowych Sn/nN, a przerwy w zasilaniu obejmują ponad 50 tysięcy naszych Klientów z gmin:

RE Bełchatów: Bełchatów, Biała, Brąszewice, Brzeźnio, Buczek, Burzenin, Czarnożyły, Drużbice, Kiełczygłów, Klonowa, Lututów, Mokrsko, Ostrówek, Pątnów, Rusiec, Rząśnia, Siemkowice, Skomlin, Widawa, Wieluń, Wierzchlas, Zelów, Złoczew.

RE Sierdź: Aleksandrów Łódzki, Błaszki, Buczek, Dalików, Dobra, Dobroń, Goszczanów, Lutomiersk, Łask, Pęczniew, Poddębice, Sędziejowice, Sieradz, Szadek, Szczytniki, Warta, Wartkowice, Wodzierady, Wróblew, Zadzim, Zduńska Wola

Oceniamy, że jeszcze dzisiaj uda się usunąć większość awarii na sieci średniego napięcia. Najdłużej może to potrwać tam, gdzie zostały połamane słupy niskiego czy średniego napięcia i gdzie dojazd jest jeszcze utrudniony przez powalone drzewa czy bagienny teren, na który nie można wjechać ciężkim sprzętem. Z uwagi na podobne liczne uszkodzenia w sieci niskiego napięcia, rozległy teren na jakim występują oraz znaczną liczbę zgłoszeń usunięcie wszystkich usterek w sieci może potrwać w niektórych przypadkach nawet do niedzieli.

Uwaga – czas ten może ulec zmianie, a wynika to zarówno z czynników technicznych, jakie mogą się pojawić w trakcie usuwania awarii, jak i z powodu warunków atmosferycznych.

Prosimy Państwa o zachowanie szczególnej ostrożności w miejscach pozrywanych przewodów i o niezwłoczne zgłaszanie pogotowiu energetycznemu (numer tel. 991) wszelkich informacji o zauważonych uszkodzeniach, a szczególnie o zerwanych przewodach energetycznych. Jednocześnie prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość, jeśli - z racji dużej liczby dzwoniących jednocześnie - połączenie z konsultantem pod numerem alarmowym trwa znacznie dłużej niż zwykle. Zachęcamy również do zainstalowania aplikacji „991 Assistant”, dzięki której będą Państwo mogli śledzić sytuację dotyczącą przerw w dostawach energii elektrycznej w Państwa gminie oraz zgłaszać awarie.

Jednocześnie informujemy, że sygnały o wszystkich awariach na wysokim i średnim napięciu pogotowie energetyczne otrzymuje automatycznie. Jeśli zatem zauważymy, że prądu nie ma na całym osiedlu - możemy liczyć, iż dyspozytor wie o tym i sam skieruje do awarii specjalistyczną ekipę.

 

Źródło: PGE

Skomentuj [ 0 ]
12:45, 17.02.2022 r.

Powrót do strony głównej


Wasze komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz




Redakcja serwisu ŁaskOnline.pl nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Popularne artykuły

Reklama

Reklama
Reklama

      

Najnowsze ogłoszenia

Przeglądaj

Dodaj ogłoszenie bezpłatnie

Reklama
Reklama
Reklama

Ostatnio na forum

Więcej dyskusji


      

Najnowsze komentarze

Pogoda

Facebook

Najnowsze zdjęcia

© Copyright 2011-2025 LaskOnline.pl - Codzienna Gazeta Internetowa

Realizacja: PRO-NET