Środa, 15 stycznia 2025 r., imieniny Domosława, Makarego, Dąbrówki

Pogotowie Reporterskie

ZUS wysłał informacje o zaległościach i możliwościach ich spłaty

Blisko 400 tys. płatników w kraju, otrzymało za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS informację o występujących na koncie zaległościach w opłacaniu składek. W łódzkim takie informacje o stanie konta na 31 października br. przesłano przez PUE do ponad 21 tys. odbiorców. Celem informacji jest zainteresowanie klientów stanem ich rozliczeń i zachęcenie do bezpośredniego kontaktu z Zakładem w razie wątpliwości i zastrzeżeń. Zakład oferuje pomoc w wyborze formy spłaty należności.

Posiadając informację o ewentualnym zadłużeniu, klienci mogą szybciej na nią zareagować i uniknąć narastania zadłużenia, tym bardziej, że możliwe jest skorzystanie ze wsparcia.

W informacji wskazaliśmy, że możliwe jest rozłożenie zadłużenia na raty albo odstąpienie od naliczania odsetek za zwłokę w przypadku zaległości z 2020 r.

Do 30 listopada br. klienci powinni podjąć decyzję czy wystąpią z wnioskiem o udzielenie układu ratalnego, czy też spłacą niewielkie kwoty zaległości jednorazowo (np. poprzez zwiększenie wpłaty przy opłacaniu w grudniu br. składek za listopad albo regulując od razu zaległość).

Żeby zawrzeć układ ratalny, należy skontaktować się z doradcą ds. ulg i umorzeń. Doradca przedstawi możliwe warunki spłaty zadłużenia i pomoże w wypełnieniu wniosku i pozostałych dokumentów. Numery telefonów do doradców można znaleźć na stronie internetowej Zakładu www.zus.pl, w zakładce „Firmy” – mówi Monika Kiełczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa łódzkiego.

Każdy płatnik, który posiada profil na Platformie Usług Elektronicznych, ma dostęp do informacji o swoim koncie. Może sprawdzić, czy występuje u niego ewentualna zaległość, a jeśli tak, to za jakie okresy i na jakie fundusze. Przy czym informacja ta obejmuje 12 ostatnich miesięcy. Zachęcamy, płatników do weryfikacji wykazanych na PUE zaległości z własną dokumentacją księgową.

W razie potrzeby uzyskania pogłębionej informacji płatnik może wystąpić ZUS z wnioskiem o podanie szczegółowych informacji. Wniosek taki można złożyć m.in. za pośrednictwem PUE. Do płatników nie posiadających konta na PUE informacje o zadłużeniu zostały wysłane pocztą.

Przypominamy, że ZUS dysponuje kanałami szybkiej i bezpiecznej komunikacji, które umożliwiają załatwianie spraw bez wychodzenia z domu. Zachęcamy klientów do kontaktu za pośrednictwem PUE, e-wizyt oraz przez Centrum Obsługi Telefonicznej (COT). Możliwa jest także wizyta bezpośrednio w placówce ZUS u doradcy ds. ulg i umorzeń. Szczegółowe informacje, jak się z nami skontaktować, zamieściliśmy na stronie internetowej zus.pl.

 

 

Monika Kiełczyńska

Regionalny rzecznik prasowy ZUS, województwa łódzkiego

Skomentuj [ 0 ]
15:45, 24.11.2020 r.

Powrót do strony głównej


Wasze komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz




Redakcja serwisu ŁaskOnline.pl nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Popularne artykuły

Reklama

Reklama
Reklama

      

Najnowsze ogłoszenia

Przeglądaj

Dodaj ogłoszenie bezpłatnie

Reklama
Reklama
Reklama

Ostatnio na forum

Więcej dyskusji


      

Najnowsze komentarze

Pogoda

Facebook

Najnowsze zdjęcia

© Copyright 2011-2025 LaskOnline.pl - Codzienna Gazeta Internetowa

Realizacja: PRO-NET