Czwartek, 16 stycznia 2025 r., imieniny Marcelego, Włodzimierza, Walerego

Pogotowie Reporterskie

ZUS: Tarcza Antykryzysowa w łódzkim na 524 mln zł

Ponad 554 mln zł – tyle w sumie wynosi wsparcie z ZUS w ramach tarczy antykryzysowej w województwie łódzkim. Na tę kwotę składa się zwolnienie ze składek wynoszące w sumie 411 mln zł oraz wypłata tzw. postojowego w kwocie ponad 143 mln zł. Oddziały ZUS z województwa łódzkiego rozpatrzyły też 6,5 tys. wniosków o ulgi i umorzenia w opłacaniu składek, wyrażając zgodę na odroczenie terminu płatności składek lub rozłożenie zaległości składkowych na raty.

30 maja ZUS udostępnił na PUE ZUS możliwość podglądu szczegółów wniosków o zwolnienie z opłacania składek. Funkcja ta jest dostępna na profilach osób, które złożyły wnioski RDZ (o zwolnienie z opłacania składek). Informacje są prezentowane w zakładce Płatnik w bocznym menu [Dokumenty i Wiadomości] w formie dodatkowej zakładki „Tarcza antykryzysowa – wnioski”. 

 


W zakładce każdy przedsiębiorca, który złożył wniosek może zobaczyć, czy ZUS dokonał zwolnienia z opłacania składek, czy też wydał decyzję odmawiającą takiego zwolnienia. Wystarczy wejść na swój profil płatnika. Na stronie zus.pl, znajduje się instrukcja, która pomoże przedsiębiorcom zapoznać się z informacjami na temat wniosku. – mówi Monika Kiełczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa łódzkiego.

 


Przedsiębiorcy, którzy wniosek o zwolnienie z opłacania składek wysłali do ZUS-u pocztą, lub osobiście złożyli go w siedzibie ZUS, informację o zwolnieniu z opłacania składek otrzymają pocztą. 

 


Termin realizacji wniosku to do 30 dni od złożenia dokumentów rozliczeniowych za ostatni miesiąc, który podlega zwolnieniu. Jeśli wniosek dotyczy także maja, termin mija w lipcu. Pracownicy Zakładu wkładają wiele pracy w to, aby wnioski były rozpatrywane jak najszybciej. - Problematyczne są jedynie te wnioski, które zostały błędnie wypełnione. Tych niestety nie brakuje. Błędy we wnioskach wymagają wyjaśnienia, a to z kolei ma wpływ na czas ich realizacji. - Zachęcamy klientów do wpisywania we wnioskach numeru telefonu lub e-maila. Jeśli we wniosku znajduje się błąd, pracownicy korzystają z tej formy kontaktu z klientem, co istotnie skraca czas rozpatrywania sprawy – informuje Monika Kiełczyńska.

 

 


Monika Kiełczyńska,

Regionalny rzecznik prasowy ZUS

województwa łódzkiego

Skomentuj [ 0 ]
10:45, 04.06.2020 r.

Powrót do strony głównej


Wasze komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz




Redakcja serwisu ŁaskOnline.pl nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Popularne artykuły

Reklama

Reklama
Reklama

      

Najnowsze ogłoszenia

Przeglądaj

Dodaj ogłoszenie bezpłatnie

Reklama
Reklama
Reklama

Ostatnio na forum

Więcej dyskusji


      

Najnowsze komentarze

Pogoda

Facebook

Najnowsze zdjęcia

© Copyright 2011-2025 LaskOnline.pl - Codzienna Gazeta Internetowa

Realizacja: PRO-NET