Wtorek, 21 stycznia 2025 r., imieniny Agnieszki, Jarosławy, Epifaniego

Pogotowie Reporterskie

Kampanie informacyjno-edukacyjne UKE

Urząd Komunikacji Elektronicznej rusza z kampaniami informacyjno-edukacyjnymi. Akcja została podzielona na trzy części i tematy:

1. Wzmacniacze GSM

2. Wiem, co podpisuję

3. Klikam z głową.

 

1. Kampania dotycząca wzmacniaczy GSM jest skierowana do wszystkich abonentów telefonów komórkowych, którzy nie mogą skutecznie realizować połączeń głosowych, korzystać z transmisji danych w sieciach komórkowych operatorów, z którymi podpisali umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, tj. skarżących się na słaby zasięg stacji bazowych GSM.

Zdecydowana większość z nas używa telefonu komórkowego. Niestety nie zawsze udaje się zrealizować połączenie z innym użytkownikiem lub jakość połączenia jest niewystarczająca do przeprowadzenia rozmowy. Często zdarza się to jeśli jesteśmy w pomieszczeniu zamkniętym i aby zrealizować połączenie trzeba wyjść na zewnątrz budynku. Przy zawieraniu umowy z operatorem nie zawsze zostajemy wystarczająco poinformowani o rzeczywistym zasięgu sieci komórkowej w rejonie naszego miejsca zamieszkania lub prowadzenia działalności gospodarczej a przedstawiane przez operatora mapy zasięgu są jedynie teoretyczne i dotyczą zasięgu w przestrzeni otwartej. Co robić w takich sytuacjach? Niestety niektórzy z użytkowników decydują się na zainstalowanie wzmacniacza sygnału GSM. Nie jest to właściwe rozwiązanie. Używanie wzmacniaczy GSM powoduje zakłócenia innych urządzeń radiowych, w tym stacji bazowych i samych telefonów komórkowych, a przede wszystkim wywołuje negatywne skutki prawne, ponieważ jest to używanie urządzeń radiowych bez pozwolenia.

Wzmacniacz sygnału telefonii komórkowej, jako urządzenie z interfejsem umożliwiającym połączenie, współpracę i wymianę informacji drogą radiową między stacją bazową a telekomunikacyjnym urządzeniem końcowym, pracującym w ruchomej lub stacjonarnej publicznej sieci telekomunikacyjnej może być używany wyłącznie przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego posiadającego ogólnopolską rezerwację częstotliwości, wykorzystywanych do świadczenia usług za pośrednictwem stacji bazowych.

Wzmacniacz sygnału telefonii komórkowej instalowany przez osoby fizyczne nie jest częścią publicznej sieci telekomunikacyjnej przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, posiadającego ogólnopolską rezerwację częstotliwości, nie znajdują więc w tym przypadku zastosowania przepisy rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji, a co za tym idzie: nie jest dopuszczalne używanie przedmiotowego urządzenia bez pozwolenia radiowego.

Celem prowadzonej przez UKE kampanii informacyjnej jest uświadomienie jak największej liczbie użytkowników o szkodliwości używania wzmacniaczy GSM oraz ich wpływu na działanie stacji bazowych. Pozwoli to na ograniczenie liczby powodowanych zakłóceń legalnych stacji bazowych telefonii komórkowej.

Zwalczanie zakłóceń w sieciach telefonii komórkowej prowadzone jest przez Prezesa UKE z urzędu. Nie bez znaczenia jest także fakt, że powodowanie zakłóceń stacji bazowych może skutkować brakiem możliwości połączenia z numerami alarmowymi (m.in. 112, 997, 998) w przypadku wystąpienia zagrożenia życia lub zdrowia.

Użytkownicy przy podpisywaniu umowy o świadczenie usług telefonii komórkowej powinni bardzo dokładnie zapoznać się z jej treścią i zasięgami stacji w planowanym miejscu ich użytkowania. Natomiast użytkownicy mający już telefony komórkowe i problemy, z jakością połączeń powinni zgłosić ten fakt u swoich operatorów telekomunikacyjnych.

 

2. Akcja „Wiem, co podpisuję” jest skierowana do osób zawierających umowy, szczególnie do seniorów. To oni są najczęściej ofiarami nieuczciwych przedstawicieli handlowych reprezentujących operatorów. Co zrobić, żeby nie zostać oszukanym? W ramach kampanii doradzamy, na co zwracać uwagę, gdy zawieramy umowę w domu, kiedy możemy od niej odstąpić, jak dochodzić roszczeń. Zajęcia mają formę wykładów, podczas których w przystępny sposób przedstawiamy słuchaczom typowe praktyki nieuczciwych sprzedawców. Pokazujemy jak się przed nimi bronić.

 

3. Kampania „Klikam z głową” to z kolei spotkania z uczniami szkół podstawowych, ich rodzicami i nauczycielami. Podczas luźnych lekcji przybliżamy dzieciom i ich opiekunom cyfrowy świat, wymieniamy się doświadczeniami w korzystaniu z urządzeń mobilnych i komputerów, czy też uczymy jak rozpoznać koszt SMS-a o podwyższonej opłacie. W 2019 roku w województwie łódzkim zamierzamy przeszkolić blisko 3000 uczniów. W kolejnych latach będą to kolejne tysiące młodych uczniów szkół podstawowych.
 

Skomentuj [ 0 ]
11:08, 24.02.2019 r.

Powrót do strony głównej


Wasze komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz




Redakcja serwisu ŁaskOnline.pl nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Popularne artykuły

Reklama

Reklama
Reklama

      

Najnowsze ogłoszenia

Przeglądaj

Dodaj ogłoszenie bezpłatnie

Reklama
Reklama
Reklama

Ostatnio na forum

Więcej dyskusji


      

Najnowsze komentarze

Pogoda

Facebook

Najnowsze zdjęcia

© Copyright 2011-2025 LaskOnline.pl - Codzienna Gazeta Internetowa

Realizacja: PRO-NET