Wtorek, 26 listopada 2024 r., imieniny Delfiny, Lechosława, Konrada

Pogotowie Reporterskie

Pięć ofert na łącznik z S8

(fot. naszemiasto)

Pięć firm zgłosiło się do przetargu na budowę łącznika drogi ekspresowej S8 z drogą wojewódzką nr 482 (dawną droga krajową).

Pięć ofert wpłynęło na przetarg ogłoszony przez Starostwo Powiatowe w Zduńskiej Woli na budowę łącznika drogi ekspresowej S8 z drogą wojewódzką. Inwestycja prowadzona ma być w trybie "zaprojektuj i zbuduj".

Otwarcie ofert nastąpiło 24 października. Ceny zaproponowane przez wykonawców to od około 18 mln do niemal 29 mln zł.

Najniższą kwotę zaproponowało Przedsiębiorstwo Robót Drogowo - Mostowych z Piotrkowa Trybunalskiego - 17,8 mln zł.

Firma Strabag z Pruszkowa gotowa jest zbudować drogę za 19,4 mln zł, a firma Skanska z warszawy za 19,8 mln zł.

Przedsiębiorstwo Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych z Czartek dało cenę 26,3 mln zł, a Erbedim z Piotrkowa 28,7 mln zł.

Zadaniem firmy, która wygra przetarg będzie zaprojektowanie, wybudowanie i przekazanie drogi o długości około 4,3 km stanowiącej łącznik drogowy z węzłem drogi ekspresowej S8 Zduńska Wola Wschód z drogą wojewódzką. Łącznik przebiegać będzie głównie na terenie gmin Sędziejowice oraz gminy Zduńska Wola. Będzie miał trzy ronda. Włączy się do ronda na węźle S8 Zduńska Wola Wschód, następnie kołowe skrzyżowanie będzie z ulicą Kolejową i z drogą wojewódzką w Michałowie.

Po wyłonieniu wykonawcy nastąpi faza projektowa oraz uzyskanie pozwoleń oraz wywłaszczanie gruntów. Prace przy budowie rozpoczną się we wrześniu 2017 roku, a zakończą do września 2018 roku.

Budowa łącznika to część projektu Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Zduńskiej Woli. Partnerami w inwestycji są samorządy z powiatów łaskiego i zduńskowolskiego, a prace koordynuje Starostwo Powiatowe w Zduńskiej Woli.

Powiat na budowę drogi przeznaczał 31 mln zł. Łącznik otrzymał dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego. Umowę pomiędzy zarządem województwa a powiatem zduńskowolskim podpisano na dofinansowanie w wysokości 26 mln zł, co stanowi 85 proc. kosztów kwalifikowanych.

 

 

Źródło: naszemiasto

 

Skomentuj [ 7 ]
07:40, 27.10.2016 r.

Powrót do strony głównej


Wasze komentarze

Okup @ 12:13, 27.10.2016r. IP: *.*.163.70

Ciekawe kiedy ktoś zajmie sie problemem fatalnego stanu technicznego dawnej drogi Nr12/14?
Kiedy zostanie zmodernizowana i przebudowana,by spełniała wymogi bezpieczeństwa jej uzytkowników.
Odcinek Okup-Łask powinien zostać zamkniety ze wzgledu na stwarzane zagrożenie...

pipirat @ 13:46, 27.10.2016r. IP: *.*.136.38

Nie wspomnę o stanie dróg w samym mieści Łask.Taki syf.

patriota @ 18:17, 27.10.2016r. IP: *.*.108.234

jak platforma (anty)obywatelska i jej wyborcy dojada do władzy to w Łasku beda lepsze drogi :D

Miś @ 21:08, 27.10.2016r. IP: *.*.29.245

Oho ! odezwał się czujny funkcjonariusz sekty smoleńskiej. Już się wykazał. Patriota na posterunku.
Maciar cię pewnie odznaczy, bo wiele wniosłeś do tej dyskusji..

ja do was @ 07:29, 28.10.2016r. IP: *.*.252.5

proszę Państwa nie oszukujmy się wszystkie drogi powiatowe w Łasku to nie drogi tylko tory puszczasz kółko i auto samo jedzie a że dziury sa to i dobrze w razie czego to i schować się można

Okup 2 @ 09:21, 28.10.2016r. IP: *.*.32.5

Co do dróg powiatowych, to najlepszym przykładem "dbałości" powiatu o swoje drogi jest droga Okup-Marzenin. Od paru lat droga FANTASTYCZNA, oczywiście tylko w porównaniu do ruiny, która była tu wcześniej, ale oczywiście jak to w Polsce nie do końca jest już aż tak fantastycznie. W starostwie albo zaoszczędzono albo po prostu brakło wiedzy, chęci czy inteligencji i nie wyasfaltowano wyjazdów z gruntowych dróg bocznych. Na wyjazdach, tuż przy krawędzi asfaltu tworzą się kilkudziesięciocentymetrowe dziury, spowodowane tym, że obecnie niemal wszystkie pojazdy mają przedni napęd, a w co drugim z nich zasiada prowincjonalny kupica, który nie potrafi ruszyć inaczej, jak tylko z fontanną kamieni wyrzucaną spod kół. Wystarczy teraz, że po krawędzi podkopanego asfaltu przejedzie nawet niewielka ciężarówka i... po asfalcie w tym miejscu. Wydaje się, że o tym powinien wiedzieć każdy średnio rozgarnięty adept drogownictwa, ale fachowce w naszym starostwie na 100% tego nie wiedzą. Ba, nie wiedzą nie tylko o tym ale także, że przy każdej drodze, nawet tej najbardziej technologicznie zaawansowanej, co jakiś czas trzeba naprawiać pobocza. Panów ze starostwa zapraszamy na skrzyżowanie Bilewska/Lipowa i kilka następnych wyjazdów - popatrzcie jak marnujecie nasze wspólne pieniądze.

A smaczkiem w tej sprawie jest to, że kilkadziesiąt metrów od wspomnianego skrzyżowania mieszka osoba, która w poprzednim rozdaniu samorządowym miała w swojej pieczy... drogi powiatowe a teraz nadal pracuje w starostwie.

Dos`Santos @ 15:30, 28.10.2016r. IP: *.*.68.34

"Okup 2" pseudointeligencie nie wiem czy odnalazłeś się w już w polskiej rzeczywistości, ale nie spodziewaj się w zabitym dechami Okupie drugiej S8 - co innego standardy drogownictwa, a co innego polskie realia m.in finansowe. Nie tylko nasze starostwo czy gmina za szczyt sukcesu uważa położenie kilkucentymetrowej warstwy masy bitumicznej za przebudowę roku itd...każdy dobrze wie, że to wystarcza na jakieś 5-6 lat, czyli lekko ponad kadencję. Z drugiej strony, robiąc drogę porządnie, z podbudowa, zjazdami, chodnikami itd to pewnie nawet kilometra rocznie by ze swoimi środkami nie wykonali. Coś za coś - Twoje małomieszczańskie epopeje na nic się zdadzą, bo tak jest w całej Polsce w samorządach niskiego szczebla.

Dodaj komentarz




Redakcja serwisu ŁaskOnline.pl nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Popularne artykuły

Reklama

Reklama
Reklama

      

Najnowsze ogłoszenia

Przeglądaj

Dodaj ogłoszenie bezpłatnie

Reklama
Reklama
Reklama

Ostatnio na forum

Więcej dyskusji


      

Najnowsze komentarze

Pogoda

Facebook

Najnowsze zdjęcia

© Copyright 2011-2024 LaskOnline.pl - Codzienna Gazeta Internetowa

Realizacja: PRO-NET