Derby Łodzi – egzamin dla kibiców
16 października 2016 roku od godziny 15.00, w Łodzi na stadionie przy Al. Unii Lubelskiej 2, odbędzie się mecz piłki nożnej w ramach rozgrywek III ligi pomiędzy reprezentacjami ŁKS Łódź i RTS Widzewa Łódź.
Wydarzenie to zostało zakwalifikowane jako impreza masowa podwyższonego ryzyka. Decyzją Prezydent Miasta Łodzi mecz odbywać się będzie bez obecności kibiców gości na stadionie. Przypominamy, że za bezpieczeństwo na obiekcie odpowiadają służby porządkowe organizatora, którym w tym przypadku jest ŁKS.
Rozgrywki pomiędzy tymi dwoma łódzkimi klubami zawsze budziły dużo emocji po stronie fanów obu drużyn. Niestety, w przeszłości często wiązało się to z łamaniem prawa przez zantagonizowanych pseudokibiców, którzy za wszelką cenę starali się zakłócić sportowe święto Łodzi. Dodatkowo w tym samym dniu o godzinie 11.30 przed Urzędem Miasta Łodzi odbędzie się zgromadzenie kibiców Widzewa Łódź, którzy zamierzają przejść ul. Piotrkowską do skrzyżowania z al. Mickiewicza gdzie ma nastąpić zapowiedziane przez organizatora rozwiązanie zgromadzenia. Mimo wcześniejszych zapowiedzi i pozytywnej opinii policji, Widzew zrezygnował z organizacji pikniku podczas, którego kibice mogliby obejrzeć mecz na telebimie.Policja od dłuższego czasu w szczególny sposób przygotowuje się do działań mających na celu zapewnienie w tym dniu ładu i porządku na terenie Łodzi ale i całego województwa. Inicjowaliśmy wiele spotkań, w których brali udział przedstawiciele obu klubów. Wzmocnione siły w stanowczy i konsekwentny sposób reagować będą na łamanie prawa.
Przypominamy wybrane przepisy karne
Kodeks karny:
Art. 254. [Czynny udział w zbiegowisku]
§ 1. Kto bierze czynny udział w zbiegowisku wiedząc, że jego uczestnicy wspólnymi siłami dopuszczają się gwałtownego zamachu na osobę lub mienie, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
§ 2. Jeżeli następstwem gwałtownego zamachu jest śmierć człowieka lub ciężki uszczerbek na zdrowiu, uczestnik zbiegowiska określony w § 1, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
Art. 260. [Zakłócenie przebiegu zgromadzenia]
Kto przemocą lub groźbą bezprawną udaremnia przeprowadzenie odbywanego zgodnie z prawem zebrania, zgromadzenia lub pochodu albo takie zebranie, zgromadzenie lub pochód rozprasza, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
Kodeks wykroczeń:
Art. 50. [Nieopuszczenie zbiegowiska publicznego]
Kto nie opuszcza zbiegowiska publicznego pomimo wezwania właściwego organu, podlega karze aresztu albo grzywny.
Art. 50a. [Posiadanie niebezpiecznych przedmiotów w miejscu publicznym]
§ 1. Kto w miejscu publicznym posiada nóż, maczetę lub inny podobnie niebezpieczny przedmiot, a okoliczności jego posiadania wskazują na zamiar użycia go w celu popełnienia przestępstwa, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 3000 zł.
§ 1a. Tej samej karze podlega, kto będąc uczestnikiem przejazdu zorganizowanej grupy uczestników masowej imprezy sportowej, posiada przedmioty określone w § 1 lub wyroby pirotechniczne.
§ 2. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 lub 1a orzeka się przepadek przedmiotów stanowiących przedmiot wykroczenia, choćby nie stanowiły własności sprawcy.
Art. 51. [Zakłócenie spokoju lub porządku publicznego]
§ 1. Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem zakłóca spokój, porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie w miejscu publicznym, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
§ 2. Jeżeli czyn określony w § 1 ma charakter chuligański lub sprawca dopuszcza się go, będąc pod wpływem alkoholu, środka odurzającego lub innej podobnie działającej substancji lub środka, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
§ 3. Podżeganie i pomocnictwo są karalne.
Art. 52. [Naruszenie przepisów o zgromadzeniach]
§ 1. Kto bierze udział w zgromadzeniu, posiadając przy sobie broń, materiały wybuchowe, wyroby pirotechniczne lub inne niebezpieczne materiały lub narzędzia - podlega karze aresztu do 14 dni, karze ograniczenia wolności albo karze grzywny.
§ 2. Kto:
1) przeszkadza lub usiłuje przeszkodzić w organizowaniu lub w przebiegu niezakazanego zgromadzenia,
2) organizuje zgromadzenie bez wymaganego zawiadomienia lub przewodniczy takiemu zgromadzeniu lub zgromadzeniu zakazanemu,
3) przewodniczy zgromadzeniu po rozwiązaniu go,
4) bezprawnie zajmuje lub wzbrania się opuścić miejsce, którym inna osoba lub organizacja prawnie rozporządza jako organizator lub przewodniczący zgromadzenia
- podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny.
§ 3. Kto:
1) będąc przewodniczącym lub organizatorem zgromadzenia, umyślnie nie podejmuje środków niezbędnych dla zapewnienia zgodnego z przepisami prawa przebiegu zgromadzenia oraz zapobieżenia powstaniu szkód z winy uczestników zgromadzenia,
2) nie podporządkowuje się żądaniom lub poleceniom przewodniczącego zgromadzenia lub jego organizatora, o których mowa w ustawie z dnia 24 lipca 2015 r. - Prawo o zgromadzeniach (Dz. U. poz. 1485),
3) wzbrania się opuścić miejsce zgromadzenia po jego rozwiązaniu
- podlega karze grzywny.
§ 4. Podżeganie i pomocnictwo są karalne.
USTAWA z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz.U.2015.2139 z późn. zm.)
Art. 54. [Niewykonanie polecenia porządkowego]
1. Kto nie wykonuje polecenia porządkowego lub wezwania, wydanego na podstawie niniejszej ustawy przez służby porządkowe lub służby informacyjne, w czasie i w miejscu imprezy masowej, podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 2000 zł.
2. Tej samej karze podlega, kto w czasie trwania:
1) imprezy masowej przebywa w miejscu nieprzeznaczonym dla publiczności;
2) masowej imprezy sportowej przebywa w sektorze innym niż wskazany na bilecie wstępu lub innym dokumencie uprawniającym do przebywania na imprezie masowej i nie opuszcza tego sektora mimo wezwania osoby uprawnionej.
Art. 55. [Niewykonanie polecenia Policji lub Żandarmerii Wojskowej]
Kto nie wykonuje polecenia wydanego przez Policję lub Żandarmerię Wojskową, w miejscu i w czasie trwania imprezy masowej, podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 2000 zł.
Art. 56. [Wniesienie lub posiadanie napojów alkoholowych]
Kto wbrew przepisom ustawy wnosi lub posiada na imprezie masowej napoje alkoholowe, podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 2000 zł.
Art. 57. [Nieprzekazanie informacji albo przekazanie informacji nieprawdziwej]
Kto, będąc do tego zobowiązany, nie przekazuje informacji dotyczącej bezpieczeństwa imprezy masowej albo przekazuje informację nieprawdziwą w tym zakresie, podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 2000 zł.
Art. 57a. [Anonimizacja uczestnika imprezy masowej]
Kto w miejscu i w czasie trwania masowej imprezy sportowej używa elementu odzieży lub przedmiotu w celu uniemożliwienia lub istotnego utrudnienia rozpoznania osoby, podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 2000 zł.
Art. 58. [Organizacja imprezy masowej bez wymaganego zezwolenia]
1. Kto organizuje imprezę masową bez wymaganego zezwolenia lub niezgodnie z warunkami określonymi w zezwoleniu albo przeprowadza ją wbrew wydanemu zakazowi, podlega grzywnie nie mniejszej niż 240 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
2. Kto, organizując imprezę masową, nie zachowuje wymogów i warunków bezpieczeństwa określonych w art. 5 ust. 2 lub w art. 6 ust. 1, podlega grzywnie nie mniejszej niż 180 stawek dziennych.
3. Tej samej karze podlega, kto będąc członkiem służby porządkowej lub służby informacyjnej, przekraczając swoje uprawnienia lub niedopełniając obowiązków powoduje zagrożenie bezpieczeństwa imprezy masowej.
Art. 59. [Wniesienie lub posiadanie broni i innych przedmiotów]
1. Kto wnosi lub posiada na imprezie masowej broń, w rozumieniu ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (Dz. U. z 2012 r. poz. 576, z późn. zm.), wyroby pirotechniczne, materiały pożarowo niebezpieczne lub inne niebezpieczne przedmioty lub materiały wybuchowe, podlega grzywnie nie mniejszej niż 180 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
2. Sąd może orzec przepadek przedmiotów, o których mowa w ust. 1, chociażby nie stanowiły własności sprawcy.
Art. 60. [Wdarcie się na teren, na którym rozgrywane są zawody sportowe]
1. Kto w czasie trwania masowej imprezy sportowej, w tym meczu piłki nożnej, wdziera się na teren, na którym rozgrywane są zawody sportowe, albo wbrew żądaniu osoby uprawnionej miejsca takiego nie opuszcza, podlega grzywnie nie mniejszej niż 180 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3.
1a. Kto w czasie trwania imprezy masowej wdziera się na teren obiektu lub na teren, gdzie prowadzona jest impreza masowa albo wbrew żądaniu osoby uprawnionej miejsca takiego nie opuszcza, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
2. Kto w czasie trwania imprezy masowej rzuca przedmiot, mogący stanowić zagrożenie dla życia, zdrowia lub bezpieczeństwa osób przebywających na terenie lub w obiekcie, gdzie odbywa się impreza masowa, albo w inny, równie niebezpieczny sposób zakłóca przebieg tej imprezy, podlega grzywnie nie mniejszej niż 120 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
3. Karze, o której mowa w ust. 2, podlega ten, kto w czasie i w miejscu trwania imprezy masowej narusza nietykalność cielesną członka służby porządkowej lub służby informacyjnej.
4. Jeżeli sprawca, dopuszczając się czynów określonych w ust. 1-3, używa elementu odzieży lub przedmiotu do zakrycia twarzy celem uniemożliwienia lub istotnego utrudnienia rozpoznania jego osoby, podlega grzywnie nie mniejszej niż 240 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
5. Kto, działając wspólnie i w porozumieniu z inną osobą lub używając niebezpiecznego przedmiotu albo środka obezwładniającego, dopuszcza się czynnej napaści na członka służby porządkowej lub służby informacyjnej w czasie i w miejscu trwania imprezy masowej, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 5.
Art. 61. [Prowokowanie kibiców do niebezpiecznych działań]
Kto w miejscu i w czasie trwania masowej imprezy sportowej prowokuje kibiców do działań zagrażających bezpieczeństwu tej imprezy, podlega grzywnie nie mniejszej niż 180 stawek dziennych albo karze ograniczenia wolności.
Źródło: KPP Łask
- Skomentuj [ 0 ]
- 09:10, 16.10.2016 r.
Wasze komentarze
Dodaj komentarz
Reklama
Popularne artykuły
- Komunikat Powiatowego Lekarza Weterynarii w Łasku
- Łask. Nabór na wolne stanowisko urzędnicze
- Gmina Łask podpisała umowę na dofinasowanie do budowy dróg
- Kolejne niebezpieczne zdarzenie. Przyczyna: nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu
- Łask. Odeszli do wieczności
- Partie herbaty wycofane ze sklepów. Powód: "Zagrożenie dla zdrowia"
- Jest praca w Packservice
- Łask. Odeszli do wieczności
- Zaginął Kapsel
- LGD. Relacja z Walnego Zebrania Członków
Reklama
Najnowsze ogłoszenia
- Budynek do wynajecia
- Sprzedam akordeon używany
- KUPIĘ STARE DREWNIANE ŚMIGŁO OD SAMOLOTU
- KUPIĘ SZABLE,BAGNETY,KORDZIKI,NOŻE STARE WOJSKOWE
- Kupię wojskowe medale,ordery,odznaki,odznaczenia
- Kobieta szuka pracy
- Sprzedam ogródek działkowy
- Sprzedam używany dywan
- Znalaziono psa
- Pozostałości po remoncie
Przeglądaj
Dodaj ogłoszenie bezpłatnie
Ostatnio na forum
- Jakie ubrania przy azs
- Witam wszystkich, szukam lokalnego korepetytora
- Przerwy w oświetleniu ulic.
- Łohojsk nie powinien być już miastem partnerskim dla Łasku
- Zima,zima
- F16
- Czy mógłby ktoś wyjaśnić co z remontem drogi nr 473,cz będzie rondo w Bałuczu.
- Gdzie na bezpieczne zakupy
- GDZIE JEST POLICJA?!!!
- Przed wyborami parlamentarnymi
Więcej dyskusji
Najnowsze komentarze
- Pani skarbnik niczego nie wyjaśni, bo jest ogólnie nieświadomą gułą i pewnie do tego głuchą.
- Dziękuję za wyjaśnienie. Teraz rozumiem
- Radnego nie można zwolnić z pracy bez zgody Rady. To jest przepis chroniący radnego, gdy wykonuje
- Skoro hala należy do powiatu, to czy nie powinna nad tą decyzją głosować rada powiatu? Ja wiem,
- Nasza pani burmistrz też bezpartyjna a z PO cyrograf podpisała. U Urbana działa to pewnie podobni
- Zgoda na rozwiązanie umowy o pracę z radnym – nowa interpretacja przepisów. Rada gminy nie ma
- Czy mieszkańcy mogą poznać przyczyny i powód usunięcia ze fb strony Pana Urbana filmu na który
- Starosta,Rada będzie głosować wniosek starosty ,hala należy do powiatu tak wygląda prawda.
- Teraz beda jaja ładne po co walczyc nie mozna pogodzic sie i działac dla Łasku ???tylko wojny kto
- To jak to teraz wyglada te bezpartyjnosc??ni
e czaje niby nie pis ale na pisie sa..pogubilem sie
Pogoda
Najnowsze zdjęcia
-
Obchody Narodowego Święta Niepodległości 2024 w Łasku
-
II Piknik Kół Gospodyń Wiejskich z powiatu łaskiego
-
Matura na 100 procent Mateusza Kozakowskiego
-
100-lecie Szkoły rolniczej w Sędziejowicach
-
VI sesja Rady Miejskiej
-
V sesja Rady Powiatu Łaskiego
-
IX Festiwal Róż w Łasku
-
Pożar w Woli Łaskiej - zdjęcia czytelników
-
Święto Truskawki 2024 - dzień 1 (koncerty)
-
Święto Truskawki 2024 - dzień 1