Rusza kampania "Pozory mylą, dowód nie"
„Odpowiedzialny sprzedawca” – to hasło V edycji ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”, realizowanej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie we współpracy z Komendą Główną Policji. Celem tegorocznej odsłony programu jest niezmiennie edukacja sprzedawców w obszarze odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu. Działania prowadzone będą z wykorzystaniem internetowej platformy edukacyjnej, za pomocą której organizatorzy akcji planują przeszkolić jak największą liczbę sprzedawców z całej Polski.
9 czerwca 2015 r. w siedzibie Komendy Głównej Policji odbyła się konferencja prasowa inaugurująca V edycję kampanii "Pozory mylą, dowód nie". Jej celem jest zwrócenie uwagi sprzedawców, ale również świadków sprzedaży w sklepach, że dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości. Założenia i cele kampanii przedstawili podczas konferencji mł. insp. Anna Kuźnia - Zastępca Dyrektora Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, Danuta Gut - Dyrektor Biura Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie oraz Andrzej Faliński - Dyrektor Generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
Pozory mylą, dowód nie” to ogólnopolska kampania realizowana od 2009 roku. Jej celem jest zapobieganie sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia. Dotychczasowe działania prowadzone w ramach tej kampanii zaowocowały wyraźną zmianą podejścia Polaków do zjawiska sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. Zmniejszyło się przyzwolenie społeczne na sprzedaż alkoholu dzieciom, a zwiększyła świadomość zagrożeń wynikających z dostępu niepełnoletniej młodzieży do alkoholu. Szczególnie trudne zadanie stoi przed sprzedawcami. Są oni świadomi spoczywającej na nich odpowiedzialności oraz konsekwencji prawnych wynikających ze sprzedaży alkoholu niepełnoletniemu. Jednocześnie prawidłowa identyfikacja wieku osoby kupującej może rodzić trudności, a techniki asertywnego odmawiania często nie są najmocniejszą stroną sprzedawcy.
Platforma szkoleniowa „Odpowiedzialny sprzedawca”, dostępna pod adresemwww.odpowiedzialnysprzedawca.pl, to uniwersalne i szeroko dostępne narzędzie e-learningowe, za pomocą którego pracownicy sklepów mogą sprawdzić swoją wiedzę oraz zweryfikować umiejętności z zakresu asertywnego odmawiania sprzedaży alkoholu osobom nieuprawnionym do jego zakupu.
Platforma e-learningowa jest całkowicie bezpłatna i dostępna dla wszystkich zainteresowanych – zarówno sprzedawców zatrudnionych w małych, prywatnych sklepach, jak i dużych sieciach handlowych. W dotarciu do nich pomogą funkcjonariusze Policji, którzy podczas kontroli placówek handlowych zatrudnionym w nim pracownikom będą przekazywać ulotkę informującą o nowym narzędziu szkoleniowym. – Sprzedawcy oraz właściciele sklepów, którzy nie przestrzegają ustawowego zakazu sprzedaży alkoholu niepełnoletnim, ryzykują nie tylko utratę zezwolenia na sprzedaż, ale przede wszystkim postępują nieetycznie, nie dostrzegając poważnych konsekwencji takiego zachowania, takich jak utrata zdrowia, uzależnienie i wejście w konflikt z prawem przez młodego człowieka – mówi mł. insp. Anna Kuźnia, Zastępca Dyrektora Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. - Traktując bezpieczeństwo młodych ludzi priorytetowo, od lat angażujemy się w działania edukacyjne na rzecz odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu. Stąd też aktywny udział Policji w kolejnej, już V edycji kampanii „Pozory mylą, dowód nie” – dodaje. Każdy użytkownik, który dokona rejestracji i zaloguje się na platformie, przechodzi interaktywne szkolenie z zakresu obowiązujących przepisów dotyczących zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim oraz konsekwencji płynących z łamania prawa. W kolejnych etapach zapoznaje się z informacjami na temat wpływu alkoholu na rozwój psychofizyczny i funkcjonowanie społeczne młodych
ludzi oraz poznaje techniki asertywnej odmowy. Szkolenie kończy test sprawdzający wiedzę oraz interaktywna gra, będąca symulacją sytuacji zakupu alkoholu w sklepie, która weryfikuje umiejętność radzenia sobie w codziennych sytuacjach związanych z obsługą niepełnoletnich klientów.
Tegoroczna edycja kampanii „Pozory mylą, dowód nie” jest kontynuacją długofalowej polityki edukowania konsumentów na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, a w tym szczególnym przypadku - na temat negatywnych skutków przedwczesnej inicjacji alkoholowej. – Choć obowiązek reagowania na próby nabycia i spożywania napojów alkoholowych przez osoby niepełnoletnie spoczywa na wszystkich dorosłych, szczególnie odpowiedzialne zadanie stoi przed sprzedawcami, jako osobami, od których decyzji bezpośrednio zależy, czy alkohol trafi w ręce młodego człowieka – mówi Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu ZPPP Browary Polskie. – Doceniając rolę sprzedawców w łańcuchu prewencji, pragniemy zaoferować im wsparcie w zakresie radzenia sobie w nierzadko trudnych sytuacjach kontaktu i rozmowy z młodym człowiekiem, próbującym zakupić alkohol. Mamy nadzieję, że platforma „Odpowiedzialny sprzedawca” spełni swoją rolę, dostarczając nie tylko szerokiej wiedzy, ale także narzędzi do efektywnego i asertywnego odmawiania sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 r.ż. – dodaje. Tylko dzięki konsekwentnej, szeroko zakrojonej edukacji, realizowanej w partnerstwie publiczno-prywatnym, możliwa jest trwała zmiana postaw w kierunku bezwzględnego przestrzegania zakazu sprzedaży alkoholu niepełnoletnim.
źródło: KPP w Łasku
- Skomentuj [ 0 ]
- 16:34, 09.06.2015 r.
Wasze komentarze
Dodaj komentarz
Reklama
Popularne artykuły
- Obowiązkowe szkolenie dla rolników
- Komunikat Powiatowego Lekarza Weterynarii w Łasku
- Gmina Łask podpisała umowę na dofinasowanie do budowy dróg
- Łask. Odeszli do wieczności
- Kolejne niebezpieczne zdarzenie. Przyczyna: nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu
- Atopowe zapalenie skóry — co to za choroba? Jak prawidłowo pielęgnować skórę?
- Święta z Powiatem Łaskim
- Łask. Odeszli do wieczności
- Jest praca w Packservice
- Uwaga, przerwa w dostawie wody
Reklama
Najnowsze ogłoszenia
- Sprzedam akordeon używany
- Sprzedam używany dywan
- PILNE pożyczki
- dodatkowe pieniądze $$$
- Znalaziono psa
- Pozostałości po remoncie
- Zaginal pies
- Sprzedam Działkę ROD Pierwiosnek
- Palety z przeznaczeniem na opał
- Mieszkanie do wynajęcia
Przeglądaj
Dodaj ogłoszenie bezpłatnie
Ostatnio na forum
- Jakie ubrania przy azs
- Witam wszystkich, szukam lokalnego korepetytora
- Przerwy w oświetleniu ulic.
- Łohojsk nie powinien być już miastem partnerskim dla Łasku
- Zima,zima
- F16
- Czy mógłby ktoś wyjaśnić co z remontem drogi nr 473,cz będzie rondo w Bałuczu.
- Gdzie na bezpieczne zakupy
- GDZIE JEST POLICJA?!!!
- Przed wyborami parlamentarnymi
Więcej dyskusji
Najnowsze komentarze
- Mieszkaniec: A czy aby każdy kierowca nie powinien jechać tak jakby spodziewał się, że może ni
- przecież to jest zdrowa żywność, nasypywania do torebek chyba w okolicznych stodołach bo firma
- Do tej pory w zarządzie byli raczej młodzi, kreatywni ludzie. Co tam robi były burmistrz?
- Celino droga, jak ja tęsknię za komentarzami Judyma
- Ja ponawiam moją skromną próbę do Pani Mrowińskiej o rezygnację ze stanowiska.
- Towarzystwo wzajemnej adoracji
- A na przystanku w Wydrzynie to co przepraszam bomba wybuchła że go tak zdemolowalo ? Czy może wł
- Planeta się Pali -także Spokojnie -niedługo Drogi będą same się Oczyszczały.
- Celinka akurat nie jest fanką naszego przewodniczącego
. A mityczne pieniądze za nim płynące
Pogoda
Najnowsze zdjęcia
-
Obchody Narodowego Święta Niepodległości 2024 w Łasku
-
II Piknik Kół Gospodyń Wiejskich z powiatu łaskiego
-
Matura na 100 procent Mateusza Kozakowskiego
-
100-lecie Szkoły rolniczej w Sędziejowicach
-
VI sesja Rady Miejskiej
-
V sesja Rady Powiatu Łaskiego
-
IX Festiwal Róż w Łasku
-
Pożar w Woli Łaskiej - zdjęcia czytelników
-
Święto Truskawki 2024 - dzień 1 (koncerty)
-
Święto Truskawki 2024 - dzień 1